וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלהקת גלית רוזנשטיין: "הצלחה היא אוסף של כשלונות"

בשיתוף אמילי צוקרמן, בשיתוף אמילי צוקרמן

3.6.2020 / 9:39

איך יודעים ששחקן הוא שחקן נשמה, מה לעדי הימלבלוי וצחי הלוי היה להגיד על המפגש הראשון עם גלית והטיפ למלהק המתחיל

שם: גלית רוזנשטיין

תפקיד: מלהקת

כמה שנים בתחום: מעל 20

איך הכל התחיל? "מישהו שלמדתי איתו התחיל לעשות מלא פרסומות. זה היה לאחד הסופרים הגדולים. בכלל רציתי להיות במאית, אבל כולם זכרו שהייתה לי עין טובה. הוא שכנע אותי ללהק לו לפרסומת ומשם רפי בוקאי ז"ל עזר לי להיכנס לעולם הליהוק ואפשר להגיד שמשם הכל היסטוריה".

המלהקת גלית רוזנשטיין תמונה ישנה. יח"צ,
הכל התחיל מפרסומות לסופרים. גלית רוזנשטיין/יח"צ

פרויקטים שזכורים לטובה: "אחת הטלנובלות הראשונות, מלח הארץ, עם שירלי בוגנים ודן תורג'מן. בזמנו זה היה הניסיון לעשות את הטלנובלה הראשונה בארץ. הסרט הקומי זוהי סדום, אחת החוויות המצחיקות ביותר שהיו לי. שנות ה-80, שאי אפשר שלא לצחוק כל פעם מחדש מהטקסטים המופלאים והמצחיקים והסרט המוסד שביים אלון גור-אריה ושיחקו בו צחי הלוי, עדי הימלבלוי, מיטל דוהן וטל פרידמן, אחד הסרטים הכי מצחיקים ומושקעים ואני גאה שלקחתי חלק בפרויקט שהיה ראשוני בארץ, בסגנון מונטי פייטון או האקדח מת מצחוק. לא היה כזה סרט".

עדי הימלבלוי. אמיר מאירי,
עדי הימלבלוי/אמיר מאירי

עדי הימלבלוי ענתה על כמה שאלות שהפנינו אליה:

מה זכור לך מהמפגש הראשון עם גלית? "את גלית אני מכירה הרבה זמן, אבל ממש התקרבנו כשהיא ליהקה אותי לסרט המוסד. אז את המפגש הראשון אני פחות זוכרת, אבל כן אספר לך שבפעם הראשונה שבאתי אליה הביתה, היא לא נתנה לי ללכת בלי קציצות טעימות בטירוף לליאו, הבן שלי".

גלית יותר קשוחה ורצינית או קלילה ומצחיקה? "גלית קלילה ומצחיקה כחברה, אבל כשהיא בעבודה היא מאד רצינית ומקצועית".

גלית בחיים לא..: "לא תגיד משהו שהיא לא מתכוונת אליו ומאמינה בו".

מגלית למדתי: "איפה החומוס הכי טעים בשכונה, שאני אוהבת קציצות שום ואיך מייצרים תאורה מושלמת כמו שיש לה בסלון"

אם צריך לסכם את גלית במשפט: "כגודל הלב, כך גודל החדות"

לא יודעים על גלית: "נראה לי שמה לא יודעים על גלית, זה שהיא תמיד בהאזנה. שום דבר לא חומק ממנה"

גלית אומרת שהצלחה זה אוסף של הכישלונות שלנו, מה דעתך? "מאוד נכון, אנחנו נבנים מהכישלונות שלנו"

גלית, איך זה עבד פעם בעולם הליהוק של סדרות טלוויזיה? "פעם רצו אנשים נורא יפים, כמו בטלנובלות האמריקאיות, רצו אמריקה, אבל הייתה בעיה. בוגרי בתי ספר למשחק לאו דווקא הביאו את הגלאם ברמת הנראות וגם היו תיאטרליים מדי למסך הקטן, אז הלכו על כיוון של דוגמנים ודוגמניות ושם הבעיה הייתה שהם לא ידעו לשחק. הם יותר דקלמו את הטקסט, אז הבנתי שצריך לפתור את הבעיה והתחלתי עם הקונספט של עבודה מול מצלמה, שמשתפת שחקנים, במאים ועבודה מול מצלמה".

איזה חלום רדום יש לך? "היה לי פעם חלום להיות שחקנית, אז שיחקתי קצת וכנראה שלא רציתי את זה מספיק ולכן הצד השני, הליהוק, נתן את השקט והאוורור שאני צריכה ועדיין את הריגושים שבתפקיד. היום החלום הוא לביים סרט משלי, סרט בתקציבים של שפילברג, אבל אנחנו בארץ".

צחי הלוי. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
צחי הלוי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

צחי הלוי עונה על כמה שאלות:

עבדת עם גלית כשהיא ליהקה לסרט המוסד: "גלית ידעה שאני אוהב צחוקים, בניגוד לדמות היותר קשוחה ודרמטית שנוצרה לי מתפקידים קודמים. התחילו לעשות אודישנים לסרט ואני גדלתי על הז'אנר של האחים צוקר וסוף סוף מציעים לי תפקיד קומי, וגלית היא זו שראתה את הפוטנציאל הזה שבי וגרמה להזדמנות הזו לקרות. לא אשכח לה את זה"

חלום ישן של גלית הוא להיות שחקנית. אם אכן הייתה הופכת לחשקנית, היא הייתה יותר שחקנית דרמטית או קומית? "באינסטינקט אני רוצה להגיד שחקנית קומית, אבל לגמרי יש לה גם יכולות דרמטיות".

דבר בולט אצל גלית: "לב ענק, רצון לפרגן ואחלה דרייב, היא לא עוצרת באדום, מכוונת הכי גבוה".

איך תתאר את גלית כמלהקת, קלילה או קשוחה? "תראי, תמיד מצחיק איתה, כיף לבוא אליה לאודישנים"

גלית, סדרה/תכנית אחרונה שעבדת עליה: "שנות ה-80, הסרט המוסד והסרט שצריך לצאת הקיץ עם עומר חזן וטיילור מלכוב, "אל תחכי לי". עכשיו אני עובדת על מחזמר שיעלה גם בארץ וגם בברודווי. כתבה אותו רויטל פישר".

צותת "שנות ה-80". רפי דלויה
כוכבי הסדרה שנות ה-80/רפי דלויה

רגעי שיא בקריירה: "כשתלמידים שלי מצליחים והתקבלו לסדרות, סרטים, הנחיה, לאו דווקא לפרויקטים שאני עשיתי. זה סוג של ניצחון שלי. זה אומר שהדרך שלי הייתה נכונה ולאחרונה רק מכיתת מתחילים לוהקו ארבעה תלמידים לשתי סדרות שונות.

אמר לי פעם שדרן רדיו, יש אנשים שלומדים משחק שלוש שנים ואת מקצרת להם את הדרך. אמר בקטע של חצי האשמה ואז אמרתי לו, מה רע בזה? צריך בשביל זה הרבה אומץ ואמונה ותעוזה, אני רואה בזה דבר נפלא והיום את יכולה לראות הרבה שחקנים מצליחים שעשו את הדרך הקצרה והצליחו. זה לא מתאים לכל אחד. כשהייתי ילדה, תמיד בדרך חזרה מבית ספר הייתי הולכת בדרך קיצור, הגעתי ראשונה, אכלתי ראשונה ונחתי ראשונה. הוא הסכים איתי בסוף".

ליהוק שיחוק שלך: "עדי הימלבלוי ל'המוסד'. יש לה תפקיד מפתיע מאוד והיא הפתיעה שם וצחי הלוי כמו שלא היה מעולם, קומי".

בכורת הסרט המוסד. יח"צ,
בכורת הסרט "המוסד"/יח"צ

הדבר הבא שרוצה לעשות: "רוצה ועושה. הקמתי את סטודיו טאלנט יחד עם שני שותפים, איש העסקים נמרוד אלדד והשחקנית שירה וילנסקי. הסטודיו נותן כלים להתנסות בתחום משחק מול מצלמה. השוני הוא שזה לא רק לשחקנים שכבר עובדים בתעשייה, אלה ממש לקהל הרחב ולכל מי שיש לו את החיידק והאהבה למשחק".

המלהקת גלית רוזנשטיין סטודיו. יח"צ,
סטודיו טאלנט/יח"צ

בחיים לא תעשי: "פירסינג. פעם הייתי עונה לך שבטוח לא אשתתף בריאליטי. היום אני חייבת לעצמי לא להגיד לא לכלום".

האני מאמין שלך: "איך אני יודעת שהשחקן שמולי שחקן נשמה? כשהוא נכנס לאודישן ועדיין כולו מרוגש, זה שחקן נשמה בשבילי. כמו באהבה, כל אהבה חדשה מביאה איתה פרפרים ואם הפרפרים מפסיקים זה אומר שאנחנו לא מאוהבים".

הטיפ שלך למתחילים בתפקיד ליהוק: "למלהק המתחיל, הטיפ שלי הוא להיות פתוחים בראש ולא לחשוב שיש מישהו שלא מתאים למשהו. אם אמריקה יכולה ואנחנו רוצים לחקות אותה, אז בואו נעשה את זה גם".

הבמאי אלון גור-אריה במשפט וחצי על גלית: "היא לא מוותרת, כל כך כך מסורה. עבדתי איתה על כמה סרטים. היכולת שלה לזהות אנשים ולהביא כל מיני תובנות שמשלימות אותי, זו הסיבה שאני תמיד חוזר לעבוד איתה וכמובן הנוכחות, יש פרטנר טוב לעבוד איתו. התחושה שעובדים יחד, שהפרויקט הוא משותף".

וואלה! שואוביז הולכת לאודישן. תחזיקו אצבעות.

בשיתוף אמילי צוקרמן, בשיתוף אמילי צוקרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully