וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להקים ליין מוצרים מצליח כמו של קים קרדשיאן

בשיתוף אמילי צוקרמן

9.1.2020 / 11:23

המנטורים העיסקיים של הסלבס יתנו לכם טיפים לשלב החדירה של העסק

קים קרדשיאן. GettyImages
קים קרדשיאן/GettyImages

לא רק קים קרדשיאן, גם סלבריטאים בארץ ובעולם מבינים שכדאי להם למנף את הפרסום הקיים וההצלחה לטובת נכסים עסקיים נוספים. כמי שאוהבת לפצח תכנים, אני מאמינה שכאשר אנחנו כבר בתנופה, זה הזמן הכי טוב להתניע את הדבר הבא שאנחנו רוצים להתקדם אליו ובכך לנצל את התנופה הקיימת. אם כבר מדברים על ניצול תנופה, כדאי לאותו סלבריטאי שרוצה לפתוח עסק, לראות עד כמה תדמיתית- ציבורית, הוא מחובר ומזוהה עם תחום המוצר או השירות, אותו הוא רוצה לקדם.

ככל שהאישיות המפורסמת מזוהה עם המוצר או השירות אותו היא רוצה לקדם, כך יהיה יותר קל לזהות את המוצר, להזדהות וליהנות מ"העתקה" של המיתוג הקיים מאותה אישיות מפורסמת ובעצם לדלג על חלק גדול מאד של שלב חדירת המוצר לשוק, הכולל מיתוג, הטמעה וכיוצא בזה.

אז לצורך העניין אם תשאלו אותי למי הכי מתאים בימינו אנו להשיק ליין מוצרי טיפוח או איפור כמקבילה של קים קרדשיאן פה בארץ, הייתי הולכת על נעמה קסרי השורדת המועדפת עלי ולדעתי על חלק גדול מאד מצופי התכנית. היא כבר מזוהה עם עולם האסטתיקה שבגדול דומה בתמהילו לעולם האיפור והטיפוח.

שאלנו כמה אנשי מקצוע מוערכים בתחום, מהם הטיפים שלהם לסלבריטאי שרוצה לפתוח עסק ויצאנו עם תובנות חכמות.

אמילי צוקרמן. יח"צ,
אמילי צוקרמן/יח"צ

התחלנו עם האישיות שהכי מקורבת לשחקן או לטאלנט וזה הסוכן שלו ושאלנו את אחת הסוכנות היותר חזקות בארץ, סוכנת השחקנים זוהר יעקובסון, כמה שאלות אודות הטרנד ההולך וגובר בקרב סלבריטאים הפותחים עסקים, במקביל לקריירת המשחק שלהם. השאלה הראשונה שעניינה אותנו היא, האם זהו מהלך נכון ברמת הקריירה ועד כמה זה יכול להשפיע על קריירת המשחק שלהם. יעקובסון: "העולם היום משתנה וכל עסק הוא אופציה. מה שחשוב הוא לא העסק שפותחים, מה שחשוב זה מקצועיות, אמינות וחריצות." והוסיפה: "העסק מאפשר לשחקן למנף את הכוחות שלו, ולהכניס כסף גם בתקופות שיש פחות עבודה במשחק."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לא רק בראד פיט וציון ברוך: איך הסלבס עושים כסף מהתחביב שלהם?

בשיתוף אמילי צוקרמן
זהר יעקובסון. יח"צ,
זהר יעקובסון/יח"צ

ולפני שבכלל מתקדמים עם שותפים, הסכמים וחוזים, כדאי להתחמש בעו"ד טוב, כזה שיש לו זיקה גם לתחום הבידור וגם לתחום העסקים.

שאלנו את עו"ד אודי דנהירש, ממשרד דנהירש ושות, מה הדבר הראשון שחשוב לעשות.
דנהירש: "הרבה סלבריטאים חשופים להזדמנויות עסקיות רבות מגורמים וגופים עסקיים רבים. לכן מעבר להיותם חמושים בסוכן טוב, הם חייבים עו"ד שיש לו הבנה עסקית פרקטית. בתפר של בין עולם הסלבריטאים לעסקים, מתקבלות המון החלטות שיש להן השפעה על שאר העיסוקים של אותו ידוען." והוסיף: "הסכם זה תוצר של הבנה מה אותו סלבריטאי רוצה להשיג בעסקה. צריך להבין מה ניתן לדרוש בכלל ומאילו בורות להיזהר ואיך למקסם עסקה. אם לא תהיה הבנה עסקית ברמת הפרקטיקה של האדם המנסח את ההסכם, ההסכם לא יוכל לשמש נאמנה את אותו שחקן."

אודי דנהירש. יח"צ,
אודי דנהירש/יח"צ

אז אחרי שהשחקן התייעץ עם הסוכנות ואחרי שהבטיח עבודה מול עו"ד רלוונטי לתחום, ניתן כמה טיפים לגבי פרסום, ויח"צ. לטיפ בעולם הפרסום, הפננו שאלות לאילון זרמון, יו"ר זרמון גרופ

אילו מהלכים פרסומיים אותם סלבריטאים צריכים לעשות בשלב החדרת המוצר?

זרמון: "כרגע מה שקורה בעידן החדש של הרשתות החברתיות, האנשים האלה כבר אנשי עסקים מעצם היותם מפורסמים. קים למשל בעלת כ 80 מיליון עוקבים, היא ערוץ תקשורת בפני עצמה לכן היא כבר בהגדרה עסק".

מה הטיפ שלך לנעמה קסרי, אם היא זו שהייתה יוצאת עם ליין מוצרי טיפוח ואיפור?

"צריך לשלב את שני הערוצים, גם האורגני היחצני וגם הממומן ע"י רכישת מדייה. בגלל שעדיין מדובר בעסק קטן ובתחילת דרכו, כדאי לרכוש מדיה באמצעים בעלי שליטה וזולים יחסית, כמו פייסבוק וגוגל. הפרסום צריך להיות אינטסיבי, אך מדוד ולראות כל הזמן מה מניב, מה ממיר ומה מביא את התוצאות הרצויות. אם החברה הפכה להיות בעלת עוצמה כלכלית, חברה שיודעת לנשק את ה 50 מיליון שקלים בשנה, אפשר להתקדם לטלוויזיה".

כמה מילים על המדיות?

"הטלוויזיה בעלת עוצמה והתגובה מהירה וגדולה מיד עם הפרסום ולכן חייבים להיות ערוכים לכך. לעומת זאת, פייסבוק וגוגל שגם להם כח גדול, מאפשרים צמיחה מדודה, עקב בצד אגודל".

טאבולה ואאוטברן?

"כלים נהדרים ומדידים ובניגוד לפייסבוק וגוגל פחות פופולריים בעוצמתם.
הם סוג של מפגש בין יחסי ציבור ופרסום".

יוטיוב?

זרמון: "כמו גוגל, עובד באותה שיטת חיפוש. חיפוש וידאו ניתן לקדם באופן אגרסיבי וזה כלי מדיד עם שליטה מלאה. ההבדל הוא כל כולו בסוג הכלי. הוידאו הפך להיות פופלרי יותר ויותר וגם אפשר להעביר את כל התוכן בצורה דינמית ומעניינת, זה הטלוויזיה של הדור החדש".

לדעתך גם אישיות כזו צריכה להצטייד במשרד יח"צ?

"בעידן של היום נשים נלחמות במרפקים כדי לפלס את דרכן בעולם העסקים וההצלחה הוא דבר שנעשה ביזע ודמעות. אם כבר הזכרת את נעמה קסרי, היא תצטרך אשת יחסי ציבור אישית ובאופן שוטף שתלחם את המלחמות שלה יד ביד. מישהי שתעבוד רק בשבילה צמוד, אולי יותר בכיוון של משרד בוטיק, עם הבנה בתחום האסתטיקה והיופי, הבנה בבניית אישיות פרסונלית. זה לא סוג של יחסי ציבור של מוצרי צריכה. יש בזה פן אישי ונפשי".

ציטוט לסיום?

"צריך לזכור, הקידום פה הוא שילוב גם של הדמות וגם של המוצר. הדמות כשלעצמה לא יכולה לחיות בלי עומק ותוכן וככל שהיא יותר מפורסמת היא צריכה להביא יותר קבלות. במקרה של נעמה קסרי, היא לא רק מפורסמת, יש שם גם עומק ותוכן, שכל ואמביציה וכל אלו ממשיכים לייצר עניין לציבור".

אילון זרמון. יח"צ,
אילון זרמון/יח"צ

אמרנו יח"צ? שאלנו את אורן פלדמן, מנכ"ל ושותף בגיל-עד תדמית ותקשורת, מה חשוב לקחת בחשבון מבחינה יחצנית?

פלדמן: "כל סלבריטאי או משפיען שרוצים להתרחב לעולם העסקים חייבים להבין שמהרגע שאתה נכנס לעולם העסקים, אי אפשר לעשות הפרדה מוחלטת מהחיים האישיים לעסקיים, להבדיל משותף שקט. כשאתה הפנים, כל תנועה שלך שמסוקרת ברשתות ובמדיה משפיעה. פה שאלת המיליון דולר, האם כל פרסום הוא פרסום טוב. ופה כבר צריך להיכנס להבטחה הפרסומית של המוצר ולוודא שהפעולות והקמפיינים שהסלבריטאי לוקח חלק בחלקים אחרים בקריירה שלו, מקבילים ותומכים עדיין באג'נדה והערכים של המוצר שלו, או לפחות לא יפסלו את הערכים והאג'נדה של המוצר".

והוסיף: "אי אפשר לעשות הפרדה בין היותך דמות ציבורית, להיותך איש עסקים, כי מה שאתה עושה בחייך המקצועיים כטאלנט, קשה לנתק מהתדמית שלך שתמיד תשפיע על המותג עצמו.ממש כמו קים קרדשיאן, היא מגבה את המוצר שלה ציבורית ומשתמשת במוצרים בעצמה ומתחזקת את זה באופן שוטף בכל המדיות בהן היא נחשפת. היא עושה את זה כדי להוכיח כל יום שזה לא גימיק אלה עסק מקצועי שפה להישאר. כשאתה סלב, חובת ההוכחה היא כפולה ומכופלת".

אז הדבר שהכי חשוב לעשות הוא?

פלדמן: "חשוב לעשות את ההתאמות הנדרשות. אם אתה מותג שיש לו אג'נדה מסוימת אתה חייב לתמוך בה בחיי היומיום שלך. למשל אם את מדברת על חומרים טבעיים שלא שומשו בניסויים על בע"ח ופתאום בחיים שלך מחר את עושה קמפיין של מעילי פרווה, אז את בסתירה מוחלטת של המוצר שלך אותו את מקדמת. כל הערכים של העסק צריכים לפחות ציבורית, להיות תואמים לערכים האישיים, או להיפך. כי היא לא רק פרזנטורית, היא הבעלים והמותג עצמו. לפרזנטור נגמר החוזה הווא יכול להיות מחר פרזנטור של משהו אחר, אבל משבחרת להיות בצד המפרסם של המותג עצמו, זה מחייב אותך ציבורית לעמוד מאחורי ההבטחות שלך".

טיפ לנעמה?

פלדמן: "הבחירה בנעמה קסרי, היא בחירה נכונה כי יש לה ידע וניסיון הנדרש בעולם הביוטי ויש לה הבנה שהיא צריכה לתפעל את זה כל הזמן, היא לא עושה השקה ונעלמת"

ציטוט לסיום?

"להיכנס כאדם שמשפיע בעסק זה לא חלטורה של צילום באינסטגרם, הציבור מבין מתי תופסים עליו טרמפ והציבור זוכר".

אורן פלדמן. יח"צ,
אורן פלדמן/יח"צ

מצטרפת לאורן פלדמן, האישה שבונה סיפורים מאנשים, טליה ברק מומחית לסטוריטלינג ומייסדת האקדמיה לסטורי טלינג.

ברק: "כדי למכור מוצר צריך שיהיה סיפור מאחוריו. למשל אולי לקים היו פעם פצעים בפנים, אז לשתף בסיפור אישי, סיפור הצלחה שאפשר להתחבר אליו. קים קרדשיאן ספציפית היא סיפור מהלך מאחר וכל החיים שלה, הקונפליקטים, הרצונות חשופים ומתועדים באופן שוטף במדיות והיא יודעת לשלב את המוצר שלה בצורה חכמה תוך כדי החיים עצמם".

"יש משהו במהירות שהדברים נעשים היום, אם הם לא מהירים וברורים, הם לא עוברים מסך.
אפשר לראות את זה בעולמות האינסטגרם והפייסבוק, כולם משתמשים במילה סטורי. אפשר לראות גם בריאליטי, גם מאחורי מותגים גדולים כמו אפל למשל, כמו אינסטגרם, יש סיפור מאחורי המותג וזה אחד הדברים הראשונים שרואים. כשיש סיפור ששווה לספר וככל שהסיפור יותר מדויק, הוא יעבור יותר על המסננת הריגשית של האדם. מה שלא קרוב ללב היום, הוא רחוק מהכיס".

"הסיבה בגינה אנחנו מוציאים כסף, מאד תלויה בחיבור הריגשי שלנו למותג, לאדם, או לסיפור שעומד לפנינו ולסיפור שאני רוצה להיות חלק ממנו".

משפט לסיום?

ברק: "אני לא חובבת קים, אבל יש לי הרבה הערכה לדרך שהיא עשתה. ההצצה לחיים שלה, איך שהיא מתלבשת, מתאפרת, מערכת היחסים שלה עם בן הזוג והאחיות, הופכת אותנו במידה מסוימת להיות חלק מהסיפור שלה. יש בנו צורך להדמות לאחר, מציבים לעצמנו אלילי תרבות ומתחברים לסיפור. יש פעולה פסיכולוגית של השלכה".

טליה ברק. יח"צ,
טליה ברק/יח"צ

אז דיברנו על האריזה והדרך להציג אותה, אבל מה עם קצת שיווק מסורתי וטוב והכסף לממן אותו? אספנו כמה טיפים מעולמות הקידום ברשתות החברתיות ולשם כך פנינו לאורטל כהן, מנכ"ל ובעלים של חברת אורטל דיגיטל, סוכנות לשיווק דיגיטלי שנתן את הטיפים הבאים.

אז איך מתחילים?

כהן: " צריך לבנות מערך שלם של תוכן סביב המוצר, עם כתבות, דפי נחיתה סרטוני עדויות, לקדם את הדברים לפי סדר מסוים כדי לייצר או מכירות און ליין או לידים. אם המוצר יקר ויכול להצדיק את העלויות, שווה לעשות קמפיין לידים ובמידה והמוצר קצת יותר זול, צריך לבנות פעילות אי קומרס בהתאם. אפשר לגבות באמצעות קידום ממומן במגוון פלטפורמות כמו טאבולה, אאוטברן, פייסבוק אינסטגרם וגוגל"

אם דמות כמו נעמה קסרי הייתה רוצה להשיק מוצר טיפוח, האם גם היא הייתה צריכה להשקיע סכומי כסף גדולים במהלך הזה?

כהן: "אצל נעמה קסרי בגלל שהיא כבר מוכרת ומזוהה עם עולם הביוטי, זה עוזר בתהליך הראשוני של הקידום והופך אותו לקל יותר, בהשוואה למישהו לא מוכר שהיה מקדם את המוצרים. כמובן זה גם חוסך בתקציב הפרסום".

איך יודעים מה עובד ומה לא?

כהן: "צריך לייצר מסע לקוח מדויק ומדיד. זה אומר שיש לנו כלים למדוד את מסע הלקוח, לראות מהי הדרך הכי יעילה לייצר מכירות. האם קודם להעלות כתבה,סרטון ואז דף נחיתה, או קודם סרטון ואם כן, איזה סרטון. מעלים הכל במקביל, ורואים מה מגיב יותר טוב. במקביל עם כניסת לידים, חשוב לקבל מידע ממחלקת המכירות של הלקוח ולהבין האם יש הלימה בין שאלות הקהל למסרי השיווק שפרססמנו, להבין איזה התנגדויות הם מקבלים ובהתאם לחדד ולדייק".

מה התדירות שצריך לבדוק את התנהגות הקמפיין?

כהן: "בעקרון ברמה היומית, אבל זה תלוי תקציב. אם התקציבים נמוכים יותר, אפשר גם פעם בשבוע, אבל לשמור על לפחות פעם בשבוע, כשהאידיאל זה ברמה היומית. המטרה העיקרית היא לעבוד לפי מדדי רווחיות ברורים"

אורטל כהן, מנכ"ל ובעלים של חברת אורטל דיגיטל. יח"צ,
אורטל כהן/יח"צ

ואיך מממנים את כל זה למי שאין הון עצמי? הפננו את השאלה הבאה לאליה אלון, מנכ"לית ומייסדת האקדמיה למימון המון מייסדת הפלטפורמה לגיוס ג'אמפסטארטר שנמכרה בספטמבר השנה לחברת פיפל ביז.

אלון: "מהלך של מימון המון, הוא מהלך שבו אנשים מצטרפים עוד לפני שהמוצר קיים, אחרת נכנסים לאמזון וקונים אותו. השיקול לביצוע מהלך כזה צריך לנבוע לא רק מכסף וצריך להיות רחב יותר מהצורך של אני צריכה כסף לעסק שלי או לא. אם השיחה היא רק על כסף, מימון המון הוא לאו דווקא הפתרון הטוב ביותר".

והוסיפה: "מימון המון הוא מהלך שיווק סינגולרי שמאפשר חשיפה של מוצרים ושירותים חדשים להמון ויכול ליהנות מהוכחה חברתית שמביאה אח"כ הרבה משקיעים. עצם זה שמתקיימת רכישה משמעותית מוקדמת של המוצר, זה סוג של בחינת ייתכנות עבור בעל העסק עצמו וגם מנוף לבניית קהילה סביב העסק והמוצר.

אפשר וחכם לראות במהלך הזה אפילו פלטפורמה של קבוצות מיקוד וסקרים שהעסק מקבל מבלי להוציא תקציב נוסף על חברה חיצונית שנותנת שירות כזה. העדפות, המלצות, חוכמת ההמון זה רווח אדיר. אלו דברים שעסקים משלמים על זה כסף.

ומהם חמשת השלבים בתהליך?

אלון: "מהלך ראשון, בדיקת הצרכים של העסק, הפעילות וההחלטה האם הולכים למימון המון מבוסס מניות או תמורות. בהתאם להחלטה מתקדמים.

השלב השני, הוא בחירת פלטפורמה דרכה מבצעים את הגיוס לדוג': קיקסטארטר הבינלאומית, ג'מאפ סטארטר הישראלית, פיפל ביז הישראלית, וויפאנד הבינלאומית.

בשלב שלישי, בהתאם לבחירת הפלטפורמה צריך לקבוע יעדים, ווליום גיוס, כלומר כמה כסף רוצים לגייס, תקופת הגיוס ותאריך היעד להשקה, שזה זמן עליית הקמפיין לאוויר.

השלב הרביעי זהו שלב בניית קמפיין והסיפור של הקמפיין.

ובשלב החמישי, מתמקדים בתכנית השיווק וההפצה של הקמפיין.

כמובן שחלק מהשלבים יכולים ומתבצעים במקביל.

ציטוט לסיום?

אלון: "כדאי לקחת ליווי מקצועי למימוש והפקת הקמפיין בצורה האופטימלית ביותר. בארץ יש אנשי מקצוע מוסמכים שהם בוגרי האקדמיה למימון המון ומלווים קמפיינים בפלטפורמות השונות בארץ ובעולם".

אליה אלון. יח"צ,
אליה אלון/יח"צ

ובכתבה הבאה, כמה טיפים לסלבריטאי שמעוניין לפתוח עסק למוצרי ילדים.

שואוביז, בשיתוף אמילי צוקרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully