וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום האירופי שמחבר את שירי מימון, ציון ברוך ועדי הימלבלוי

בשיתוף אמילי צוקרמן

21.5.2019 / 15:54

מהי הסיבה שהסלבס וילדיהם מצטיידים בדרכון אירופאי? אמילי צוקרמן יצאה לברר מה המוצא של הסלבריטאים האהובים עליכם, ביניהם בת חן סבג, מאור זגורי, גיא זוארץ, ניב סולטן ומאור שוויצר. איך זה עזר להם להוציא את הדרכון המיוחל?

בת חן סבג. פורטוגליס,
"אני רואה באזרחות הגשמת חלום אירופאי". בת חן סבג/פורטוגליס

לא מעט סלבריטאים נוהרים בעיקר בשלוש השנים האחרונות למשרד הפנים, או לבוידעם, כדי למצוא תעודות לידה של הוריהם, כתובה של אימא מהחתונה ועוד שלל אוצרות. לא, זה לא לעבודת שורשים עם הילד, אלא כדי להוציא אזרחות אירופאית פורטוגלית, שלצידה דרכון אירופאי. זאת על בסיס זה שההורים שלהם היו מגורשים מספרד ופורטוגל. החל משירי מימון, ציון ברוך, רון שחר, גיא זוארץ, מור סילבר, מאור זגורי, עדי הימלבלוי, מירי מסיקה, בת חן סבג ועוד רבים וטובים שגילו לנו גם מה הסיבה שלהם להוצאת האזרחות ומה המוצא שלהם.

הסיבה להוצאת אזרחות אירופאית בקרב שחקנים רבים לא מעלה גבה למי שמבין את התחום ומחזק את הדברים, עו"ד יוסי יצחק בעלים ומנכ"ל פורטוגליס, אשר למשרדו מגיעים סלבריטאים, בניהם, בת חן סבג, גיא זוארץ, רותם זיסמן, לירון רביבו, ניב סולטן ובן זוגה מאור שוויצר ועוד.

"אזרחות אירופאית מקנה לסלבריטאים אפשרות לקבל תפקידים גם בחו"ל ובעיקר במדינות אירופה, שם ידוע שמספר שילוב שחקנים זרים בהפקה, הינו מוגבל ולכן כששחקן לא מוגדר כזר", אומר יוסי יצחק, "ההיתכנות שלו לקבלת התפקיד לא מותנית בדבר מעבר לאודישן טוב. אנחנו פה כמשפחה עבור מי שמגיע להוציא אזרחות, וזה היופי בעסק הזה, אנשים למען אנשים".

לירון רביבו. פרוטוגליס,
תתחדשי! לירון רביבו/פרוטוגליס

ויש שממש רואים בכך שליחות של ממש, כפי שמציין מוטי כהן מנכ"ל ובעלים של חברת פספורט טו גו שגם אצלם כבר התפקדו לתהליך לא מעט סלבריטאים, בניהם, עדי הימלבלוי, עינת שרוף, הילה סעדה ועוד רבים וטובים.

"אנשים לא רוצים גבולות, הם רוצים מרחב פתוח וזה מה שהאזרחות הזו מאפשרת להם", מוסיף עו"ד כהן, "לכן עבור לא מעט אנשים וביניהם גם הסלבריטאים, מעבר לזה שהם נהנים מאפשרות לקבלת תפקידים גם מחוץ לגבולות ישראל, הם גם נהנים מהקלות במס לצורכי עסקים, חוסכים את הוצאת הוויזה הזמנית לארה"ב, ומרוויחים מהתהליך גם חוויה משפחתית מרגשת ומגבשת, מדברים עם אימא ואבא סביב שולחן שבת, עושים יחד עבודת שורשים וזו הזדמנות לצעירים של הבית להיחשף להיסטוריה של המשפחה ולגלות מאיפה באו".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

הסיבה שהסלב ייסעו עד הדרום בשביל זוג משקפיים

בשיתוף אמילי צוקרמן
אייל גולסה. פספורט טו גו,
הכדורגלן אייל גולסה/פספורט טו גו

ואם כבר משפחה, אז עו"ד יוני ידיד ממשרד דוד ידיד עורכי דין ונוטריון, אליו מגיעים גם לא מעט סלבס, ביניהם, מאור זגורי, נטלי עטיה, מור סילבר ועוד, ציין שכבר השיג אזרחות פורטוגלית גם לילדיהם ובני זוגם של לקוחותיו. יוני ידיד, שגם הוא קיבל אזרחות פורטוגלית, מציין שבחוק המגורשים, לא מדברים על ילדים מתחת לגיל 18, מה שאומר שהם לא מקבלים אזרחות אוטומטית מתוקף האזרחות שקיבלו הוריהם. כלומר מי שנולד לו ילד אחרי שקיבל אזרחות כמו מאור זגורי, יוכל להקנות לילד שלו אזרחות ע"י רישום יחסית פשוט ומי שנולד לו ילד לפני קבלת האזרחות, כמו מור סילבר, שילדה ממש לפני כמה ימים והיא עדיין באמצע ההליך, הילד שלה יצטרך לעבור הליך אחר שיחסית מורכב, הליך שאנחנו ועוד מס קטן של משרדים בארץ יודעים לבצע".

מור סילבר באולפן סייבר מאנדיי. צילום מסך
החלה בתהליך קבלת אזרחות אצל עו"ד ונוטריון דוד ידיד. מור סילבר/צילום מסך

אל עורכת הדין מירב תותי אשבל שאוחזת אף היא באזרחות אירופאית, הגיעו להתחלת תהליך, מירי מסיקה, ציון ברוך, שירי מימון, מירי בוהדנה, מיכל אנסקי, אלי פיניש ועוד.

מירב אומרת שלא רק שחקנים וזמרים נהנים מהחזקת דרכון אירופאי, גם שחקני כדורגל יכולים לשחק באיחוד האירופי ומבלי שזה יהווה שיקול עבור הקבוצה הקולטת אותם, וגם יכולים לקבל טיפול רפואי כמו כל אזרח בבתי החולים באירופה במקרה של פציעה.

עו"ד מירב תותי אשבל עם מיכל אנסקי. יח"צ,
מיכל אנסקי עם עו"ד מירב תותי אשבל/יח"צ

אז שאלנו את הסלבס, מה ארץ המוצא של הוריהם, ומה הסיבה שבגללה הם רוצים להוציא את האזרחות האירופאית? ואלו התשובות שלהם.

מאור זגורי שכבר קיבל את האזרחות הפורטוגלית שלו ממשרד דוד ידיד עו"ד ונוטריון, הוציא על בסיס ארץ המוצא של אביו אשר הגיע ממרוקו.

עדי הימלבלוי שהגיעה לפספורט טו גו, אמרה שהחלה את התהליך על בסיס ארץ המוצא של אמה שנולדה ביוון והוסיפה, "הדרכון יהווה עבורי ועבור בני, כלי נוסף להתפתחות מקצועית ועסקית בחו"ל בזמנים שהעולם לכפר גלובלי קטן".

עדי הימלבלוי. פספורט טו גו,
שורשים ביוון. עדי הימלבלוי/פספורט טו גו

שאלנו את השחקנית בת חן סבג שהגיעה לפורטוגליס, מי הוא הצד המזכה אותה באזרחות אצלה במשפחה, והיא שיתפה שאביה נולד במרוקו וזה הצד שהלכו עליו בתהליך. שאלנו אותה גם מה הסיבה להוצאת אזרחות אירופאית והתשובה שקיבלנו היא: "אני רואה באזרחות הגשמת חלום אירופאי. לגור לתקופה קצרה באחת המדינות כדי לחוות את התרבות והאווירה שיתנו לי השראה לכתיבה שלי".

הצטרפו לבת חן גם ניב סולטן ומאור שווייצר, שקיבלו אישור על תחילת התהליך בשל ארץ מוצא הוריהם - מרוקו. מאור מוציא דרך הצד של האימא וניב דרך הצד של האבא. "ההיתרים של אזרחות אירופאית מקנים גם לימודים חינם באירופה, גם אם נרצה לשהות באחת המדינות לפרק זמן ארוך וגם להכנס למדינות שלא מותרת כניסה אליהן עם דרכון ישראלי.

אז אלו היו הסיבות של הסלבריטאים ואנחנו בוואלה שואוביז, נלך לברר את ארץ המוצא שלנו ונראה אם גם בנו יש משהו אירופאי.

ניב סולטן, מאור שוויצר. פורטוגליס,
"לימודים חינם באירופה". ניב סולטן ומאור שווייצר/פורטוגליס
נטלי עטיה לובשת חולצות אירוויזיון. הראל שרון,
כמעט אזרחית אירופאית. נטלי עטיה/הראל שרון
מוריס כהן, רותם כהן. פספורט טו גו,
מוריס ורותם כהן/פספורט טו גו
שואוביז, בשיתוף אמילי צוקרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully